Versie: Januari 2024

Algemene voorwaarden Praktijk Pernet

Behandelkosten

Praktijk Pernet is een zelfstandig gevestigde praktijk die generalistische basis ggz (BGGZ) levert aan (jong) volwassenen en ouderen.

U heeft een verwijsbrief nodig van uw huisarts als u voor vergoeding door de verzekering in aanmerking wilt komen. Als blijkt dat uw klachten niet voldoen aan een classificatie volgens de DSM-V waarvan behandeling door de zorgverzekeraar vergoed wordt, dan bieden wij u onvergoede zorg of coaching aan of zullen wij u terug moeten verwijzen naar de huisarts. Deze kan u evt. begeleiding aanbieden binnen de huisartspraktijk of met u zoeken naar alternatieven.

Op de behandelkosten is altijd het eigen risico van toepassing, de rest van de kosten wordt geheel of gedeeltelijk, afhankelijk van uw verzekeringspolis, vergoed uit de basisverzekering. Het eigen risico bedraagt in 2024 € 385,- per persoon. Het eigen risico geldt per kalenderjaar.

In alle gevallen van onverzekerde of onverzekerbare zorg of in die gevallen waarin Praktijk Pernet geen zorgovereenkomst heeft afgesloten of af heeft kunnen sluiten, worden de kosten van de behandeling bij de patiënt in rekening gebracht. Deze draagt dan desgewenst en indien mogelijk zelf zorg voor de indiening bij zijn/haar zorgverzekeraar en is zelf verantwoordelijk voor de betaling aan Praktijk Pernet.

Indien u een afspraak niet kunt nakomen verzoeken wij u de afspraak tenminste 24 uur van tevoren te annuleren. Afspraken die niet werden nagekomen of niet tijdig werden afgezegd worden bij u zelf in rekening gebracht. Zorgverzekeraars vergoeden deze niet nagekomen afspraken (no show) namelijk niet. De kosten voor een niet nagekomen afspraak bedragen € 50,-. Overmacht-situaties zijn altijd bespreekbaar.

Annuleren binnen dezelfde week graag via info@praktijkpernet.nl. Graag duidelijk uw naam en telefoonnummer vermelden.

Op alle diensten zijn de Betalingsvoorwaarden van de LVVP van toepassing.

Declaratiebepalingen Privacybezwaren GGZ

Indien u gewetensbezwaren heeft tegen vermelding van uw diagnose en zorgvraagtypering op de (maandelijkse) factuur die aan de zorgverzekeraar verstuurd zal worden dan dient u dit voorafgaande aan de behandeling aan de hulpverlener kenbaar te maken. Zij zal dan gezamenlijk met u een privacyverklaring opstellen die na ondertekening in het dossier wordt opgeborgen en die dan op verzoek van de zorgverzekeraar beschikbaar zal worden gesteld. Dit betekent ook dat er geen aanlevering aan de NZA plaats zal vinden. Indien u ons document Akkoordverklaring voor cliënten van Praktijk Pernet ondertekent gaan wij er van uit dat u geen bezwaar heeft tegen bovengenoemde zaken.

Uitvoering van de overeenkomst

U draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Praktijk Pernet aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan u redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst (Akkoordverklaring), tijdig aan Praktijk Pernet worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig of naar waarheid aan Praktijk Pernet zijn verstrekt, heeft Praktijk Pernet het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de afgesproken tarieven aan u in rekening te brengen. Praktijk Pernet is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat is uit gegaan van door u verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Praktijk Pernet kenbaar behoorde te zijn. Van u wordt verder verwacht dat u zo veel mogelijk met Praktijk Pernet meewerkt en adviezen opvolgt.

Eigendomsvoorbehoud verstrekte zaken

Alle door Praktijk Pernet aan u verstrekte zaken, zoals onderzoeksmateriaal, boeken en overige zaken, blijven eigendom van Praktijk Pernet, tenzij deze uitdrukkelijk in eigendom worden overgedragen aan u. Indien Praktijk Pernet aan u zaken ter beschikking heeft gesteld bent u gehouden deze binnen 7 dagen na het verzoek van Praktijk Pernet hiertoe, of 7 dagen na beëindiging van de overeenkomst, in oorspronkelijke staat, vrij van gebreken en volledig te retourneren. Indien u deze verplichting niet nakomt zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor uw rekening. Indien u, om welke reden ook, na daartoe strekkende aanmaning, alsnog in gebreke blijft met de onder dit artikel genoemde verplichting, heeft Praktijk Pernet het recht de daaruit voortvloeiende schade en kosten, waaronder de kosten van vervanging, op u te verhalen.

Opzegging en beëindiging

U en Praktijk Pernet kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk (ook per e-mail) opzeggen. Voorts bent u dan gehouden tot betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden. De voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte werkzaamheden zullen dan ook onder voorbehoud ter beschikking worden gesteld aan u. Praktijk Pernet heeft het recht de behandeling of het behandelgesprek onmiddellijk te beëindigen indien u zich misdraagt, bijvoorbeeld de behandelaar bedreigt, gewelddadig bent of onder invloed van middelen als alcohol en drugs verkeert. Er kan aangifte bij de politie worden gedaan. Als u iets beschadigd in de praktijk ontvangt u daarvan een factuur. Tijdens de behandelingsovereenkomst is er de mogelijkheid dat de behandelaar u naar een andere praktijk of instantie doorverwijst omdat u daar beter geholpen kunt worden. Uiteraard zal de behandelaar u hiervan op de hoogte stellen.

Overige zaken

In de Basis GGZ neemt een intakegesprek in Praktijk Pernet in de regel 60 tot 90 minuten diagnostiektijd in beslag. De duur van een behandelconsult varieert van 45, 60 of 90 minuten. In het kader van Routine Outcome Monitoring (ROM) en cliënttevredenheidonderzoek kunt u gevraagd worden uw medewerking te verlenen door op verscheidene momenten een of meerdere vragenlijsten in te vullen. Afspraken kunnen gemaakt worden via de telefoon, tijdens een consult of per e-mail. Praktijk Pernet heeft geen crisisdienst. In geval van crisis dient u contact op te nemen met uw huisarts (tijdens kantooruren) of met de huisartsenposten (buiten kantoortijden). Praktijk Pernet streeft ernaar om behandelingen zo goed mogelijk te laten verlopen. Indien u echter ergens ontevreden over bent, zouden wij het waarderen om dit eerst met ons te bespreken. Als we de klacht samen niet goed op kunnen lossen, kunt u contact opnemen met de klachtencommissie van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten). Praktijk Pernet heeft een Privacystatement en een Klachtenregeling die integraal deel uitmaken van deze Algemene Voorwaarden.

Akkoordverklaring

Tijdens de intake zal u worden gevraagd akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden en het formulier Akkoordverklaring voor cliënten van Praktijk Pernet te ondertekenen. Digitale invulling en verzending van deze verklaring per e-mail geldt ook als ondertekening. Indien u deze akkoordverklaring ondertekent dan geeft u hiermee aan dat u instemt met het na te lezen beleid in Praktijk Pernet zoals beschreven in deze Algemene Voorwaarden en dat u ook instemt met ons privacystatement, met onze betalingsvoorwaarden en met onze klachtenregeling.